Ďalšie informácie o úspechu švédskeho herného priemyslu

Malé švédske herné štúdiá robia v globálnom hernom priemysle veľké počiny a ukazujú, že sú schopné prekonať svoju váhu.  

Napriek tomu, že Švédsko je relatívne malá krajina z hľadiska počtu obyvateľov, stalo sa veľmocou vo svete vývoja videohier a jeho štúdiá neustále produkujú kritikou oceňované a komerčne úspešné tituly.  

Philip Westre, spoluzakladateľ malého herného vývojárskeho štúdia Landfall, ponúkol zasvätený pohľad na úspech švédskeho herného priemyslu a čiastočne ho pripísal chladnému počasiu v krajine. Podľa Westreho dlhé zimy podnecujú ľudí, aby trávili viac času v interiéri, kde sa hranie hier stáva obľúbenou zábavou. Keďže v týchto chladných mesiacoch je k dispozícii menej vonkajších aktivít, hry predstavujú pre Švédov zábavný a pútavý spôsob, ako si skrátiť čas a zostať v kontakte s priateľmi.  

Švédsko sa skutočne ukázalo ako úrodná pôda pre malých nezávislých vývojárov hier, pričom tituly ako „Minecraft“, „Valheim“ a „Raft“ získali široké uznanie a úspech napriek tomu, že ich vytvorili relatívne malé alebo dokonca jednočlenné tímy. Tieto hry dosiahli nielen komerčný úspech, ale zanechali aj trvalý vplyv na herný priemysel ako celok. Možno teda povedať, že táto kultúrna tendencia prijať hry ako formu vnútornej zábavy vytvorila vo Švédsku priaznivé prostredie pre vývojárov hier. 

Photo Credits : Photographie Kilian FICHOU / AFP©  

With ETX / DailyUp 

Najpopulárnejšie hry

Zatvoriť

Výsledky vašeho vyhledávání