Videohry môžu byť vďaka adaptívnej technológii dostupnejšie

Nové možnosti, ako sú adaptívne herné ovládače, farebné filtre a vizualizéry na obrazovke, umožnili viacerým ľuďom získať prístup do sveta videohier. Napriek týmto novým technológiám musia hráči so zdravotným postihnutím stále čeliť mnohým prekážkam.

Napriek určitému úsiliu zo strany tvorcov mnohí zdravotne postihnutí hráči uviedli, že je stále čo robiť. Soleil Wheeler, nepočujúci streamer, napríklad odhalil, že stále bolo ťažké komunikovať v battle royale hrách ako „Fortnite“ a „Apex Legends“.

Podľa Microsoftu má asi 15 % hráčov zdravotné postihnutie. Preto je pre vývojárov dôležité zaviesť do svojich IP inkluzívne návrhy hier. Niektoré z franchise AAA, ktoré vyšli v poslednej dobe, preukázali veľkú mieru inkluzivity. Napríklad „The Last of Us Part II“ od Naughty Dog bola ocenená pre množstvo dostupných funkcií.

 

Najpopulárnejšie hry

Zatvoriť

Výsledky vašeho vyhledávání